Πέμπτη, 26 Μαΐου 2016

Η ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΟΣ ΚΑΤΑ EVOLA


     Mπορει ο Ερως να σχετιζεται με τον Θανατο;;Μπορει η κοσμογονικη Δυναμις Ζωης ,να ταυτοποιεται με τον Θανατο;;Πως γινεται η πηγη της Ζωης,να ειναι και η αφετηρια για το αναποτρεπτο τερματισμο;;Και ομως το δευτερο προυποθετει αμετακλητως το πρωτο.Αλλα και περα απο αυτην την φυσικη Αλληλουχια,υπαρχει μια νοερη γεφυρα,για  μια διαφορετικη,απερινοητη διασταση του Αισθανεσθαι,οριοθετημενου στο Επεκεινα της μεταβιοτικης διαδρομης.Ο πεπερασμενος Ανθρωπος ειναι εφικτο,να ριξει εναν αμυδρο προβολεα στο απεριοριστο Βασιλειο της Μεταφυσικης του μεταρσιωσεως,να σπασει  για μια στιγμη τα σκλαβοσιδερα της Σαρκας και του υλικου του Ειναι,και να δροσιστει με μια ελαχιστη ,εστω,σταλαγματια ,απο την μεθυστικη Βρυσομανα της Αιωνιοτητος..Η,και ακομα να μεθεξει στην πυκνη Ομιχλη των ηδυπικρων Ψευδαισθησεων του..να τυλιχθει στην αποκοσμο καταχνια της ,και να επιχειρησει την απελπιδα εξοδο του,απο εναν παγερο κοσμο,στον οποιο εγκαταβιωνει,αλλα και δεν του ανηκει....
.
     Ο Evola γραφοντας το βιβλιο του ..Η Μεταφυσικη του Ερωτος..σταχυολογει τις πολιτιστικες παραδοσεις και τα ιερα Καταπιστευματα παναρχαιων Λαων,στα οποια υπαρχουν οι απαντησεις..περιγραφονται οι αποπειρες,σκιαγραφουνται οι ερμηνευτικες προσεγγισεις στο πυρικαυστο αεναο ερωτημα..Ειναι δυνατον ο Ερως ,η Πραξις Γενεσεως,αρα και Θανατου,να αποτελεσει εφαλτηριο για την θριαμβευτικη Υπερβαση και της υποστασεως αλλα και του τελους;;Μεσα απο μια αναλυτικη αφηγηση των εμπεριων της Κουλτουρας παραταιρων εθνων,καταγραφει σε ενα υπεροχο  ταξιδι στον χρονο και στις Ηπειρους,μια πολιτιστικη και εθνογραφικη ανατομια με συναρπαστικες εκπληξεις.Σιγουρα ο νοερος Συνταξιδιωτης Αναγνωστης του ,επιστρεφει στο Σημερα,πλουσιοτερος σε Γνωσεις,σε Σοφια,σε Ολβο Θεασων,αρα γινεται περισσοτερο επαλγης...
.
     Ο Evola ,ως διαπρυσιος Πλατωνιστης,λαμβανει ως βασικη Πυξιδα Προσαντολισμου του καταλυτικου Φαινομενου του Ερωτος,την Θεωρια του Πλατωνος,οπως παρουσιαζεται συμβολιστικα στο.. Συμποσιο..Ο Ερως πτερωτος Δαιμων,Καρπογονια της Αφθονιας και της Στερησεως,υποθαλπει στον Θνητο την ατεγκτη Αναγκη,να αποκαταστησει την αρχετυπικη του Συνοχη.Ενα μυθικο, πανισχυρο Ανδρογυνο Ον,που αμφισβητησε ακομα και την παντοδυναμια των Θεων,κολαζεται για την επιδειξη της Οιησεως του και κατακερματιζεται σε δυο μερη..με δυο  γενη..Απο τοτε,δυστυχισμενο και  ανισχυρο,διασπασμενο,αναζητα την συμπληρωματικη του Ολοκληρωση,ψαχνοντας απεγνωσμενα το υπολοιπο κομματι του..Τα δημιουργικα,μορφοποια ανδρικα και παθητικα θηλυκα Στοιχεια, ανισομερως κατανεμημενα σε ενα ημιτελες τεμαχισμενο Πλασμα..παλευουν να βρουν την απωλεσθεισα ισορροπια,σε ενα αλλο αντιστοιχο διαμελισμενο Ον,σε εναν δραματικο Αγωνα Επανασυγκολλησεως της αρχεγονου Ενοτητος..Αυτη η σπαρακτικη Μαχη ειναι ο Ερωτας..Η αιωνια,ατελευτητη Τραγωδια του  Ανθρωπου...της βασανιστικης Αναμνησεως της Τελειοτητος του,αλλα και της ασθμαινουσας Επιγνωσεως ενος ανεκπληρωτου Ποθου του,δηλαδη της παντερημης Μοναξιας του,και της αποπειρας δραπετευσεως απο την Σκια του..
.

     Ο  Συγγραφευς,μεταφραστης στα Ιταλικα,του αινιγματικου Βιβλιου του Weininger..Geschlecht und Charakter..επαναφερει στο προσκηνιο του σχετικου προβληματισμου ,μια ιδεαλιστικη θεωρια,η οποια ειχε αφορισθει απο το Αναθεμα του Χριστιανισμου ,αλλα ηταν βαθεια εγκιβωτισμενη στα υποσυνειδητα στρωματα των Ευρωπαιων.Ο Evola εγραψε την μελετη του,προσπαθωντας να εμβαθυνει στα μυστηρια του σκοτεινου βιβλιου του Weininger,ανακαλυπτοντας μια ολοκληρη βυθισμενη Ατλαντιδα Γνωσεων και Αληθειων,και την διεσωσε στην πολυτιμη Κιβωτο της εξαισιας εργασιας του.Με τον συγκριτικο του Φακο,φωτιζει την κοσμοαντιληπτικη Κληρονομια ασυνδετων μεταξυ τους,πολιτισμων απο την αρχαια Ελλαδα μεχρι και την Απω Ανατολη..Και τα ευρηματα του ειναι συνταρακτικα..Η Εννοιοδοτησις του Ερωτος προσδιδει και το ειδικο Βαρος καθε Κουλτουρας..Και ιδιως στις μυστικιστικες της παραδοσεις,στα ιερα της μυστηρια και στην αποκωδικοποιηση τους..
.
     Πως αντιμετωπιζεται,λοιπον,η φρικτη αντιφασις,να ενωσεις την ζωη και τον Θανατο,δηλαδη τον πυρινο Δημιουργο τους,τον Ερωτα,με την εφοδο Αθανασιας;;Πως να συνταιριασεις την Δυναμη,που φερνει την Ζωη,με τον Δολοφονο της;;;Και πως,χρησιμοποιωντας αυτες τις δυο κοσμικες Ροες,να πλαστουργησεις την Οδο της Απελευθερωσεως απο την Υλη ,η,τουλαχιστον την ζαλιστικη Αυταπατη της καταλυσεως της;;Ο Evola με μεστη την φαρετρα του,απο τις ιχνηλατησεις του στο απωτατο παρελθον των αποκρυφων παραδοσεων των μελετωμενων Λαων,ριπτει τα ευστοχα βελη του,σε καιριους στοχους.Ειναι ξεκαθαρος.Το ερωτικο φαινομενο,και ιδιως η σεξουαλικη του πτυχη,αποτελει μια μεθοδο υπεραισθητικης συναψεως με το Επεκεινα..Μια συναρπαστικη επιθεση καταργησως της ανθρωπινης ατελους Μοναδος,και μια ολιγοχρονη  αλλα και για αυτο αιωνια Επαφη με την ολοκληρωμενη ,αρμονικα πρωτολεια υπαρξιακη Δυαδα..Μια εμπερια συγκλονιστικη και για συτο.ισως θανατηφορα....
.

     Αναδιφωντας προσεκτικα τις τελετες Μυησεως και τις συμβολικες, ιερογαμικες  Ιεροπραξιες ,των θαμμενων απο το πυκνο Κονιαμα των Θρυλων , βαβυλωνιακων και σουμεριακων λαων της Μεσοποταμιας,των αρχαιων Αραβων,αλλα και καββαλιστων Ιουδαιων,των σεξουαλικων πρακτικων των λαων της ανατολικης  Ασιας,του κινεζικου Ταοισμου,του ινδικου Ταντρισμου,αλλα και τις παγανιστικες,προχριστιανικες Εθιμιπραξεολογιες αλλα και τις αποκρυφες αναβιωσεις  τους στις μεσαιωνικες σεκτες της Ευρωπης,,τηρουμενων των διαφορων,ανακαλυπτει εναν κοινον Σκοπο.Την φιλοσοφια μεμυημενων Κυκλων ,δια της μεθοδευμενης επιστρατευσεως της φυσικης ενεργειας του ερωτισμου,να αποκαταστησουν την επαφη με μια μυστικη κοσμικη Δυναμη,η οποια εν σπαργανοις,ενυπαρχει στο  Σωμα,αλλα πρεπει να κινητοποιηθει ιεροπρακτικως και ελεγκτικως για να ανακτησει ο ανθρωπος την ψυχοσωματικη του Ευρρυθμια ,αλλα και την εμπρεπουσα θεση στην φυσικη του Αγελη..Και αυτο ειναι εμφανες στις μυητικες τελετες παλαιφατων  κοινοτητων στην εισαγωγη των ηλικιακων διαβαθμισεων ,στον γαμο,στην αναπαραγωγη,στην συσφιγξη των δεσμων τους...στην συνειδητοποιηση της κοινης Ριζας και του κοινου Προορισμου,στην αλυσιδα των προγονων τους...Και αυτος ο στοχος επιτυγχανεται δια της μαγικης Χρησεως του ερωτισμου ,ειτε κατα ζευγος,ειτε κατα την τελεση ομαδικων Οργιων.
.
      Ειδικοτερα ο Evola,ανφερομενος στο σεξουαλικο επεισοδιο της ενωσεως του ανδρος και της γυναικος,διαισθανεται μια μυστικη Αληθεια,την οποια ,οι πολλοι βιωνουν κτηνωδως και ανουσιως,αλλα οι Μυστες,μεταφυσικως...Παρατηρωντας,οτι ο Ανδρας,κατα την απειροελαχιστη στιγμη της εκρηξεως του Οργασμου του..Πρωτον δεν μπορει ποτε να χαμογελασει..Δευτερον..Η ανακουφιστικη του Κραυγη,μοιαζει με τον επιθανατιο Ρογχο ενος ανθρωπου που πεθαινει..που σβυνει..που εγκαταλειπει τα..εγκοσμια..τεκμαιρει,οτι εκεινη την στιγμη κατι βαθυτερο,τον αρπαζει και τον εκσφενδονιζει σε μια διασταση,που μπορει να ειναι ο στιγμιαιος  Θανατος,αλλα και μια φευγαλεα Εξαρση της επικοινωνιας του με μια κοσμικη Θυελλα,που σπερνει χαριτοβρυτως και την Ζωη αλλα και τον Θανατο..Μια θαλπερη ασφυκτικη Αγκαλια,η οποια τοσο τον γαντζωνει ,οσο και τον πνιγει...
.
     Ο Χριστιανισμος δαιμονοποιει αρνητικως τον αισθησιασμο,ενοχοποιει υπουλα και συνειδησιακα την ευρυσχιδη ερωτικη φυσικη Λειτουργια,σαν το σκουληκι σε ενα δροσερο Μηλο..γεμιζει την Ψυχη με Σαπιλα,Γαγγραινα,Τυψεις,και την εκτρεπει σε ανωμαλες καταπιεστικες ατραπους--Βασλεια των, εκ της Φυσεως, Καχεκτικων,Δυσμορφων,Ελαττωματικων.,Οι οποιοι παιρνουν την ιδεολογικη τους Εκδικηση  κατα των Υγειων και Ερασμιων Οντων,για να θυμηθουμε τον Νιτσε..Χαρακτηριζοντας τον Κοσμο,Κοιλαδα των Δακρυων,καταδεικνυοντας στον Ανδρα την ιδανικη Οδο Σωτηριας τον Αυτοευνουχισμο,αντιμετωπιζοντας την Γυναικα ακριτως,σαν υποτελες ρυπαρο Σκευος του ..Σατανα..και τον Ερωτα ,παγιδα του Σκοτους της απορριπτεας απολαυσεως μιας Ζωης...Κολασμου και Εξιλεωσεως..στα προθυρα της Βασιλειας των ουρανων,εγκληματει κατα της ανθρωπινου και οχι μονο Φυσεως.Μια Αγχονη,που  σφιγγει τον λαιμο της Ανθρωποτητος για πολλους αιωνες....
.
     Η Ελληνοτραφης Αισθητικη ειναι ο ιδιος ο Ερωτας..του Καλλους,της Ευεξιας,της Αρμονιας,της Τερψεως και καταφασεως της κοσμικης Περιπετειας..Με Γενναιοτητα και Ηρωισμο...Αν για την εκρωματικη αποφυση της Ιουδαικης Ερημου,για τον Χριστιανισμο,ο Ερως ειναι το δηλητηριωδες Οπλο των Διαβολων και Τριβολων ,που οδηγει στην Απωλεια,για τον Πλατωνα ειναι ενα συναρπαστικο,επικινδυνο μεν,αλλα χειραγωγισμο δε,Μυστηριο,που φερει σε επαφη τον μεμυημενο Ελληνα Ανθρωπο ,δια της αισθητικης Ομορφιας με την εμφωλευουσα στην  Ψυχη του,Αναμνηση της κοσμικης του αρχεγονου,μυθικης και ιδεατης ανδροθηλυκης Ενοτητος,αλλα και με την εξ επαφης Θεαση των Αγεννητων και Αθανατων Ιδεων..Σαφως υπαρχει Διαβαθμιση του ερωτικου φαινομενου,αναλογως του πνευματικου εξοπλισμου, του καθε ανθρωπου, και της ποιοτητος και του Βαθους του Χαρακτηρος του..Και ο ερως σταθμιζεται αναλογως της χρησεως του,του χρηστη του και του Σκοπου του..Δεν ειναι κατι Καλο,η,Κακο εξ ορισμου..Ειναι μια Δυναμις,που πρεπει να χρησιμοποειται με Ελλογον Μετρον και Σωφροσυνη....οπως και καθε αλλο πραγμα στην Ζωη.Αλλα το αναζητας τα περιορισμενα χαλιναρια της Λογικης,στην ζοφερη Σπηλια των εκρηκτικων ανθρωπινων Παθων,ειναι η μεγαλυτερη Προκληση της Ζωης..η,θα σε κανει Σοφο,η,θα σε συντριψει....Κατα Φυσικην Οικονομιαν και Επιλογην.
.
     Και αν θελετε να κρατησετε ,μετα απο την αναγνωση αυτων των Σκεψεων,μια ευλογη εσαει επικαιρη φραση.Αυτη ειναι μια και μονον  μια..Σε καθε Εποχη δεν υπαρχουν καθαροι και βρωμικοι Ερωτες,αλλα μονον καθαροι και βρωμικοι Ανθρωποι..Για παντα..
.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΓΟΣ                     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.